Zomaar een ochtend op het CBK

CBK staat voor Centraal Boekingskantoor van de VOR. Tien vrijwilligers bemannen ieder één ochtend per twee weken het kantoor van de VOR in het gebouw Vasalis te Roden.

De ochtend begint even voor 9 uur met het opstarten van de computer en het afluisteren van het antwoordapparaat. Gelijk om 9 uur komt er een gesprek binnen van een mevrouw die graag vandaag nog gebruik wil maken van de VOR bus.  Na wat heen en weer schuiven met de planning gaat dit gelukkig nog lukken. Het betekent wel dat mevrouw op de terugreis samen met een andere passagier moet reizen, gelukkig is dit voor haar geen probleem. Ondertussen loopt er een meneer binnen en na het beëindigen van het telefoongesprek kan ik meneer te woord staan. Meneer heeft volgende week een afspraak in het Martini ziekenhuis en wil graag door de VOR gebracht en gehaald worden. Meneer is slecht ter been en kan niet zo ver meer lopen. Voor de VOR geen probleem, wij halen meneer vanaf zijn huisadres en zetten hem voor het ziekenhuis uit. Daarna blijft de telefoon maar rinkelen. Klanten die naar Peize willen, Roderesch en zelfs naar Haulerwijk. Met wat passen en meten in de planning lukt het gelukkig allemaal. Helaas komt het ook weleens voor dat wij klanten teleur moeten stellen. Wij geven altijd het advies “bel zo spoedig mogelijk” zodra u een afspraak heeft of plannen heeft om op stap te gaan. Wij willen graag iedereen vervoeren!

Even voor 12 uur wordt het wat rustiger en kan ik de planningslijsten voor de rest van de dag en de volgende ochtend printen en klaarleggen voor onze chauffeurs. Indien nodig kunnen de chauffeurs ook thuis de planning inzien. De ochtend is weer voorbijgevlogen en met tevredenheid kan ik hierop terugzien. Morgenochtend zit er weer een andere collega op deze stoel.